SEFERİLİK NEDİR ?
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI KAÇTIR ?
SEFERİLİKTE CEMAATLE NAMAZ HÜKMİYETİ NEDİR,?
SEFERİLİK MESAFESİ NEDİR ?
SEFERİLİK SÜRESİ NEDİR?
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,?
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ NEDİR ?
SEFERİLİKTE ORUCA RUHSAT HÜKMİYETİ NEDİR ?
İslam Dininin Sahibi, Allah Zül Celal ve Allah Rasulu Muhammed Aleyhisselamdır,
İslam Dininin Olmazsa Olmazları, Asli Hükmiyetleri, Allah Zül Celalin Ayetleri ve Allah Rasulunun Hadisleridir,
İslam Dininin, Olmazsa Olmazlarını, Ondan Bundan değil,
İslam Dinini Sahibinden, Allah Zül Celal ve Allah Rasulunden Öğrenin,
İslam Dininin İnancını, İman Etmiş olma şartlarını İbadetlerini ve gereklerini,
Tam ve Doğru olarak öğrenmezseniz, Öğrenmek istemezseniz, Öğrenmeden Yaşarsanız,
Bence diyerek, Yaşadığınızın, Doğru İnanç, İman ve İbadet olduğuna inanır ve yaşarsınız,
Buda bizi, Sapıklaşmaktan ve Sapıklıktan başka bir yere götürmez, götüremez,
Elzem, Olmazsa Olmaz Konuları, Anlam ve Hükmiyet sıralaması ile arka arkaya gelen Ayet ve Hadislerdeki
Hükmiyetlerin, Nasıl ve Ne şekilde Tecelli ettiğini Gerçekleştiğini Kendi yaşamınızdan göreceksiniz,
Kendi yaşamınızdan anlayacaksınız,
İSLAM DİNİNİ ANLAYIP YAŞAMAK ALİ İMRAN SURESİ AYET 19
“ Mutlakki, Allah Katında Kabul edilecek olan Din, İslam Dinidir,” der,
İSLAN DİNİNİ ANLAYIP YAŞAMAK HUCCURAT SURESİ AYET 7
“ Çok İyi ve Mutlak Biliniz ki, Allah Zül Celal Ayetleri ile,
Rasulu Muhammet aleyhisselam Sözleri ile İçinizdedir, Sizinle beraberdir,” der,
İSLAM DİNİNİ ANLAYIP YAŞAMAK HAŞR SURESİ AYET 7
“ Ben Allah Zül Celal, Rasulum Muhammed Aleyhisselam, Ne yapacağınız, Ne yapmayacağınız konusunda,
Size Helaller, Haramlar ve Amelleriniz, İbadetleriniz olarak Size Neyi verdikse onu alın,
Rasulum Ne Söylediyse Dinleyin, söylediklerini ve yaptıklarını yapın, yapmadıklarını değil,
Size Neyi yasaklandı ise, Neyi Haram Kılındı ise Ondan Sakının Kaçının, Onu yapmayın,
Zira bunlar Allah Zül Celal olan Benim ve Rasulunun Hudutları Sınırlarıdır,” der,
İSLAN DİNİNİ ANLAYIP YAŞAMAK ZÜMER SURESİ AYET 3
“ Mutlak bilinizki, İslam Dini, Halis Din, Ancak ve Mutlak, Allah Zül Celalin ve Rasulunun Dinidir,
( Veliler, Evliyalar, Tarikatlar diyerek, Dinde İhtilaflar, çekişmeler, ayrışmalar çıkarma Dini değildir,)
Biz Onlarla, bu Velilerle, Evliyalarla, Tarikatlarla, bizi Allah'a daha çok yaklaştırsın diye tabi oluyoruz derler Ya,
( Veliler, Evliyalar, Tarikat diyerek,) İslam Dininde İhtilaf, çekişme, ayrışmalar çıkaranlara, Dinine ihtilâf Sokanlara,
Nifak Sokanlara, Allah Zül Celal hükmünü verdiği zaman onlarda, sizde göreceksiniz,” der,
( Allah Zül Celal, Dininizde Fırkalaşmayın, Tarikatlere, Cemaetlere ayrışmayın,
Tezatlığa, Zıtlaşmaya, Cepheleşmeye düşmeyin, Ruhbanlık yapan, Din adamı kisvesindeki, Meczuplara uymayın,
uzak durun, Zira bunlar, aranızda Düşmanlıklar çıkarır, Dininizi Allahın ve Rasulunun Dini olmaktan çıkarır,
Dininiz, Allahın ve Rasulunun dini değil, Ruhbanların uydurduğu, Kendinize uydurduğunuz, Din olur,
Yahudiler, Hrişstiyanlar gibi Ruhbanlaşmayın, Ruhban olan Din Adamlarına Tabi olmayın,
Şirk koşmuş olup, Şirkiniz ilede, İslam Dinini Kaybetmiş olursunuz, ) ” der,
İSLAN DİNİNİ ANLAYIP YAŞAMAK ENFAL SURESİ AYET 39
“ Dininiz Tamamıyla, Allah ve Rasulunun Dini oluncaya kadar,
Dininize Fitne Sokanlarla ve Fitne sokanların Fitneleri Yok oluncaya kadar, Mücadele edin, Savaşın,” der,
İSLAM DİNİNİ ANLAYIP YAŞAMAK CAMİUL AHLAKIR HADİS No C1 H196
Sahabeden İbni Şirin (ra) anlatıyor, Allah Rasûlu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Sözlerim, Hadislerim konusunda Allah Zül Celalden Korkun,
Allah Zül Celalin Ayetlerindeki, Benim Sözlerimi, Hadislerimi, Kimden aldığınıza Azami Dikkat ediniz,
Ayetlerdeki, Sözlerimdeki Anlamların, Hükümlerin açıklamalarını Kimden aldığınıza Azami Dikkat ediniz,
Ayetlerdeki, Sözlerimdeki Anlamları, Hükümleri, Anlamları Daraltmadıklarına, Azami Dikkat ediniz,
Zira Ayetler ve Sözlerim, SİZİN DİNİNİZ dir,” dedi der,
Yani, İslam Dinini, Şeyhlik, Müritlik Dini değil, Ruhbanlık Cemaati Dini yaparak değil,
İslam Dinini, Dedeler, Babalar, Bacılar, Pirler Dini değil, Sema veya Semah Fokloru Dini değil,
İslam Dinini, İlahi, Gazel, Kaside, Mevlid, Naat, Şiir, Değiş, Türkü okuma Dini değil,
İslam Dinini, Masal, Hikaye, Kıssa, Menkıbe anlatımıyla İroni Dini değil, Afyon gibi anlatımla Uyuşturma Dini değil,
İslam Dinini, Hanefilere göre şöyle, Şafilere göre şöyle diyerek, İslam Dinini, Mezheplere uydurulmuş,
Mezheplere yapıştırılmış, Birbirinin Tam Zıddı olan Fetvalarla, Mezhep Fetvaları Dini değil,
İslam Dinini, Peygamberimizin Mezhebi hangisiydi dedirten Mezhepçilikle, Mezhep Dini değil,
İslam Dinini, Peygamberimizin Tarikatı hangisiydi dedirten Tarikatçılıkla, Tarikat Dini değil,
İslam Dinini, Onun Bunun Söylediklerine göre, Onun Bunun Fetva verdiklerine göre, Fetva Dini değil,
Dinayet, Din İşleri Yüksek Kurulu, Yüksek Atma Dini değil, Güzel Kuran Okuma diyerek, TEGANNİ Dini değil,
Bence Diyerek, Kendi Fikrini, Allah Zül Celale ve Rasulune, Şirk koşmuş olmakla, Şirk Dini Değil,
Entel Dantel Sosyete İlahiyat Profları Dini değil, İslamcı Yazar Dini değil,
Yahudiler ve Hristiyanlar gibi Sadece ve Sadece İlahi söylemek, Dua yapmak ile, İlahi ile Dua Dini değil,
Müslümanın Yahudisi, Hristiyanı Dini değil, Müslümanın Ateistliği Dini değil, Kendi Fikri Dini değil,
Çağdaşlık, İlericilik, Kemalistlik, Dinine, Modernlik, Şıklık, Cinsel Özgürlük, Cinsel Teşhircilik, Dekoltelik Dini değil,
Pornfösör Adnan Oktar ve Hayasız Kediciklerinden, Hayasızlık ve İffetsizlikle, İffetsizlik ve Hayasızlık Dini değil,
İslam Dininden Nefret ettirmek için kurulmuş olan teşkilatlar, Işıd, Hizbul Vahşi, Hizbul Tahrir, Elkaide Dini değil,
Dini özgürlük, İfade özgürlüğü diyerek yutturdukları, Laiklik Dini değil,
İslam Dinini, Allah Zül Celale Miraç ile, Tamamen Allah Zül Celalin Kitabı Kuranı Kerim Ayetlerinde Emrettiği,
Allah Rasulunun Hadislerinde Bildirdiği ve Sünnetlerinde gösterdiği Din, Allah ve Rasulunun Dini oluncaya kadar,
İslam Dininin Doğrusunu, Allah Zül Celalin Kitabı Kuranı Kerim Ayetlerinden, Allah Rasulunun Sözlerinden,
Hadislerinden, Sünnetinden Öğrenip, Nefislerinizle yapmakla, Doğru olanı Helal olanı yapmakla,
Yanlış olandan, Haram olandan sakınıp kaçınmakla, yapmamakla, Evladlarınıza ve Başkalarına anlatıp Öğretmekle,
Dillerinizle, Doğrusunu söyleyip Yanlışı terk ettirmeye çalışmakla,
Allah Zül Celale, Allahın ve Rasulunun bildirdiği gibi Canla Başla, Gayretle Cehd ederek, ibadet ediniz der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK İNSAN SURESİ AYET 2
“ İnsanı İmtihan etmek için, Gören ve İşiten Düşünen olarak Yarattım, “ der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK HUUD SURESİ AYET 7
“ Allah Sizi Yarattım ki, Hanginizin Daha Güzel işler yapacağı hakkında denenmektesiniz, “ der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK ZÜMER SURESİ AYET 7
“ Şüphesiz, Allah Zül Celal, Sizin Namazınıza, İbadetinize Muhtaç değildir “ der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK FATIR SURESİ AYET 15
“ Ey İnsanlar, Siz Allah Zül Celale Muhtaçsınız,” der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK RAAD SURESİ AYET 19
“ Rabbinden, Sana İndirilenin, Hak olduğunu bilen ve kabul eden kimse ile,
Hak olduğunu, İnkar eden kabul etmeyen kimse bir olurmu ?
Bunu, Ancak Akılı Selim Sahipleri Düşünür ve Anlar “ der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK HUUD SURESİ AYET 24 ve 30
“ Gören, İşiten, Duyan, Gördüğü, İşittiği, Duyduğunun üzerinde Düşünenlerle,
Fasık Kör Olanlar, Baktığı halde görmeyenler, Görmek istemeyenler,
Fasık Sağır olanlar, İşittiği halde Duymayanlar, Duymak istemeyenler Bir ve Eşit olumu, ?
Haala Düşünmeyecekmisiniz ? Siz Hiç Düşünmeyecekmisiniz ? ” diye soruyor,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK CAMİUSSAGIR HADİS No 39
Sahabeden Ebu Hureyre (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Ey İnsan oğlu, Rabbine İtaat etki, Düşünceli ve Akıllı olasın,
Rabbine İsyan edersen, İnkarcılardan olursun, “ dedi der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK RAMUZELHADİS HADİS No C/5 S/482 H 3
Sahabeden Haris (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Cahil Olmaktan, Cehaletten şiddetli Fakirlik yoktur,
Akıldan daha faydalı Zenginlik, Tefekkür ( Düşünmek ) gibi de İbadet yoktur,
Tefekkür etmeden, Düşünmeden İbadet yapmakta yoktur,
( Yani Düşünmeden yapılan bir şey, İbadet dahi olsa size bir faydası yoktur,) ” dedi der,
DÜŞÜNMEK, FELSEFELİ ve MANTIKLI OLMAK NİSA SURESİ AYET 82
“ Kuranı Kerimi, İslam Dinini, Haala, Gereği gibi Hiç Düşünmeyecekmisiniz, ?
Güya İslam Dinini Anlatıyorlar,
Sadece ve sadece İslamın Tarihi ve Muhterem Zaatlar Menkıbeleri, Kerametleri anlatılıyor,
İslam Dini diyerek, Sadece ve sadece etrafında, Tarihinde, Sahabe ve Muhterem Zaatlar Menkıbelerinde,
Kıssalarında dolaşmayın, İslam Dininin içine, Olmazsa olmaz Amellerine giriniz,
Zira, YEVMİ MAHŞER HESABIN da, İslamın etrafında dolaşmaktan değil, Muhterem Zaatlar Kerametlerinden,
Kıssalardan, Hikayelerden, Masallardan sorulacak değil, İslamın Tarihinden sorulacak değil,
İslam Dininin, İman Etmiş olma Şartlarından, SORGULANACAKSINIZ,
İslam Dininin, Olmazsa Olmaz Amellerini yapıp yapmadığınızdan, SORGULANACAKSINIZ,
İslam Dininin, Olmaması Gerekenlerinden, SORGULANACAKSINIZ,
Yani, Mahşerde, İlk Önce, İmanınızın Olup Olmadığından Sorgulanacaksınız,
sonra, İmanınızın Olmazsa Olmaz Şartlarını, Yerine getirip getirmediğinizden Sorgulanacaksınız,
sonra, İbadetlerinizi yapıp yapmadığınızdan ve Eksikliklerinden Sorgulanacaksınız,
İslam Dinine İman Etmiş olmanızı, Yapmanız Şart olan Olmasa Olmaz Amellerini, Yapmamanız Şart olan Olmazları,
İslam Dininin Sahibine, Allah Zül Celale ve Rasulune İspat etmek Zorundasınız, !!!
Hiç, İmanınızı ve Amellerinizi, Sahibine İspat etmeyi Düşündünüzmü ? !!!
Şimdi, Sizin Dininiz, Kimin Dini oluyor ? Şimdiden düşünerek okuyunuz,
SEFERİLİK FATIR SURESİ AYET 27
“ Sizin için, Dağların aralarında, Beyazlı, Kırmızılı, Kapkara renkte Topraklar var ettik,
Dağların aralarından, Beyazlı, Kırmızılı, Siyahlı ve türlü Renkte yollar var ettik,” der,
SEFERİLİK EMBİYA SURESİ AYET 31
“ Rahat Rahat Gidip gelebilmeniz için Dağların aralarında Sizin için Geniş yollar Var ettik, “ der,
SEFERİLİK ZUHRUF SURESİ AYET 10
“ Yeryüzünde kolayca gidip gelesiniz diye sizin için yollar açtık,” der,
SEFERİLİK NUH SURESİ AYET 19 ve 20
“ Yerleri Sizin için Bir Sergi yeri yapan Allah Zül Celaldir,
Yerde Geniş Geniş açılan ve Açtığınız Yollardan gidip gelesiniz, “ der,
SEFERİLİK BELED SURESİ AYET 1, 2 ve 4
“ Oturmakta olduğun, İkamet etmekte olduğun Beldeye, Şehre Yemin olsunki,”
“ Ben İnsani Meşakkat içinde Yarattım,” der
SEFERİLİK BELED SURESİ AYET 8
“ Sırt Sırta kurduğunuz Şehirler, Memleketler arasında, Gidiş Geliş Yollarınızı Muntazaman düzenleyinizki,
Buralardan Gecelerce, Gündüzlerce Emniyet içinde gezip yürüyesiniz, bizde Size Bereketli kılalım dedik, “ der,
SEFERİLİK CUMA SURESİ AYET 10
“ Yeryüzüne dağılın, Allahın Sizin için verdiklerinden, Geçim sağlamak,
Üretim ve Ticaret yapmak, Lutfundan Nasibinizi arayın “ der.
SEFERİLİK ALİ İMRAN SURESİ AYET 137
“ Size Gönderdiğimiz İlahi Kanunlardan, Geçmiş İnsanlarada aynen göndermiştik,
Yer Yüzünde Gezip Dolaşında, İlahi Kanunlarımnızı İnkarcıların, Yalancıların sonu nasıl olmuş görün,”der,
SEFERİLİK NAHL SURESİ AYET 36
“ Yeryüzünde Gezin, Yalancıların, İnkarcıların, Sapıkların, Sapıtmışların, Sonu Ne olmuş Görün,”der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI KUREYŞ SURESİ AYET 3, 4 ve 2
“ Rabbinize Kolayca Kulluk edesiniz diye, Korktuğunuzdan Emniyette olasınız diye,
Kış ve Yaz Seferleriniz, Size Kolaylaştırılmıştır,” der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI NİSA SURESİ AYET 101
“ Yeryüzünde bir Sefere, yolculuğa çıktığınız zamanki, ( Sefere, Yolculuğa çıkmak Sizin için bir Meşakkattir, )
Namazlarınızı kısaltmanızda, size bir Günah yoktur,
Ve Yine Düşmanlarınızın ne zaman çıkıp geleceği size baskın yapabileceği Savaş Cephesinde
Namazlarınızı Kısaltınız, Bu Kısaltmada Sizin için bir Eksiklik veya Kusur yoktur, ”der
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI NİSA SURESİ AYET 102
“ Cihad esnasında, Savaş Cephesinde, Bir Kısmınız Düşmanın Ani bir baskına, ani karşılık vermek üzere
Silahlarıyla beraber İhtiyatlı olsunlar, Nöbet tutsunlar,
Savaş Cephesinde, Sen Onların arasında bulunup Onlara, Cephe Namazı kıldırdığında, İmam olduğunda,
Bir Kısmınız, Nöbet Tutan kısmınız haricindekiler, Seninle beraber Namaza dursunlar,
Seninle Cephe Namazı kılıp Namazı Tamamlayanlar, Nöbet Yerlerine, Nöbet tutmaya geçsinler,
Sonra Nöbet yerlerindeki kısmınız gelsin, Seninle beraber Namazlarını kılıp Tamamlasınlar, ” der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI NİSA SURESİ AYET 103
“ Namaz İbadetiniz, Müminlerin üzerine, Sizin üzerinize, Belirli Vakitleri ile ve Rasulumun Size gösterdiği şekilde
Farz kılınmış bir İbadetinizdir, Namazınızı Rasulumun Size gösterdiği gibi, Tam Adabı ve Erkanı ile Kılın,
Yolculuğunuzu bitirdiğinizde, Seferinizi tamamladığınızda, Sefer halini, Yolculuk halini bitirdiğinizde,
Düşman Korkusundan kurtulduğunuzda artık Namazınızı Tam olarak kılın,
Namaz Kılarken, Namazınızı kıldıktan sonra, Gerek Ayaktayken, Gerek Yürürken, Gerek oturup istirahat ederken,
Gerek Yanınız üzere yatıp İstirahat ederken, Hep Allah Zül Celali Zikredin,” der
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI BAKARA SURESİ AYET 150
“ Bir Yolculuğa, Bir Sefere çıktığında da, Her Nerede olursan ol, Namaz kılarken Mescidi Hareme, Kağbeye yönelki,
İnsanlar arasında aleyhinize bir delil olmasın, Umulurki Doğru yere erebilesiniz,” der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI İBNİ MACE HADİS No 1064
Sahabeden 2 Halife Hz. Ömer (ra) anlatıyor, Hz. Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Dört Rekat İle Farz olan Namazlar, Yolculukta, Seferilikte İki Rekattır, Bunlar Tamamdır,” dedi der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI METEALİBUL ALİYE HADİS No 646
Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Yolculukta, Seferi iken, Dört Rekatlı Namazları, kısaltmayıp Dört Rekat olarak kılan Kimse,
Mukımken O Namazları İki Rekat kılan kimse gibidir, ( yani kıldığı Namazı yok sayılır, ) dedi der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI MÜSLİM HADİS No 687
Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Allah Zül Celal, Öğlen, İkindi ve Yatsı Namazının Farzlarını, Hazerde iken, yani İkamette iken Dört Rekat,
Seferde, yani Yolculukta İki Rekat, Savaş halinde iken, yani Savaş Cephesinde, Tek Rekat, olarak Farz kıldı, “ dedi der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI METEALİBUL ALİYE HADİS No 650
Sahabeden Abdullah Bin Ömer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Seferilikte, Yolculukta, Sabah ve Akşam Namazının Farzı hariç, diğer Vakit Namazların Farzları İki Rekattır,” dedi der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI TİRMİZİ HADİS No 3034
Sahabeden Hz Ömer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Dört Rekatlı Farz Namazlarınızı, Cihad Seferinde, Savaş halinde iken, Bir Rekat kılmanız,
Yolculuk Seferinde, İki Rekat kılmanız, Allah Zül Celalin Sizlerin üzerine, Size verdiği bir Hediyedir,
Allah Zül Celalin, Size Hediyesini kabul ediniz, Geri çevirmeyiniz, ” dedi der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI HUCCURAT SURESİ AYET 7
“ Çok İyi ve Mutlak Biliniz ki, Allah Zül Celal Ayetleri ile,
Rasulu Muhammet aleyhisselam Sözleri ile İçinizdedir, Sizinle beraberdir,” der,
SEFERİLİK HÜKMİYETİ, NAMAZ REKAT SAYILARI HAŞR SURESİ AYET 7
“ Ben Allah Zül Celal, Rasulum Muhammed Aleyhisselam, Ne yapacağınız, Ne yapmayacağınız konusunda,
Size Helaller, Haramlar ve Amelleriniz, İbadetleriniz olarak Size Neyi verdikse onu alın,
Rasulum Ne Söylediyse Dinleyin, söylediklerini ve yaptıklarını yapın, yapmadıklarını değil,
Size Neyi yasaklandı ise, Neyi Haram Kılındı ise Ondan Sakının Kaçının, Onu yapmayın,
Zira bunlar Allah Zül Celal olan Benim ve Rasulunun Hudutları Sınırlarıdır,” der,
Yukarıdaki Hadislerin Hükmiyeti,
Yani, Artık Yol, Modern araçlarla Çok Çabuk ve Zahmetsiz olarak alınabilmekte,
onun için Namazları kısaltmaya gerek yoktur diyemezsiniz,
Dört Rekatlı Farz Namazları, Yine Dört Rekat kılalım olmaz, Allah Rasulunun İfadesi ile,
Allah Zül Celalin İkramını, Hediyesini, Reddetmek, geri çevirmek, Kabul etmemek olur, Ona göre dikkat ediniz,
Mukım iken, Henüz Sefere çıkmamışken, Dört Rekatlı Bir Namaz vakti girdiğinde,
Mukım olarak, Dört Rekat Farz olmuştur, Vakit Girdikten sonra Sefere cıkarsanız,
Bu Vakit Dört Rekat Farz olarak Kılınacak hükmiyetidir,
Vakit girmeden Sefere çıkılırsa, Dört Rekatlı Bir Namaz vakti girdiğinde,
O Namaz, Seferi olarak İki Rekat Farz olur, Bu Vakit İki Rekat Farz olarak kılınır,
Bu Hadislerin, diğer bir Hükmiyeti, Seferi iken kazaya kalmış Namazınız varsa,
Seferilikte Kazaya kalan Namazınızın, Mukım iken dahi, İki Rekat olarak Kaza edilebileceği hükmiyetidir,
Seferde iken Dört Rakatlı Namaz Vakti Girip, Siz Bir Zaruretle O Namazı Seferde olduğunuz halde iken
Vakti Çıkana kadar kılamayıp, Kazaya kalırsa, O Namazı Mukım iken Kaza ederken
O Namazın Vakti Seferi iken girip çıktığı için, Üzerinize İki Rekat olarak Farz olduğu için,
İki Rekat olarak kılınacak hükmiyetidir,
Dört Rekatlı Bir Vakite, Seferi olduğunuz zamanda gelipte, daha O Vakti kılmadan, O Vakit geçmezden önce
İkamet yerinize gelip Mukım olduğunuzda, Artık O Vakit Dört Rekat olarak kılınacak hükmiyetidir,
SEFERİLİK MESAFESİ SEBE SURESİ AYET 18
“ Memleketler arasında, Sır Sırta kurduğunuz Şehirler arasında, Gidiş ve Geliş Yollarınızı Muntazam düzenleyesiniz,
Bu Yollarda, Gidiş Geliş Yollarınızda, Gecelerce, Gündüzlerce Emniyet içinde Yürüyüp gezinesiniz,
bizde Size ( O Seferlerinizi Size ) Bereketli kılalım dedik, “ der,
SEFERİLİK MESAFESİ BUHARİ HADİS No 2029
Sahabeden Ebu Hureyre (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Gündüzün ilk vakitlerinden, Sabah vaktinden, Gündüzün Son vaktine kadar, Akşama kadar yürüyünüz,
Gecenin vaktindende istifade edebilirsiniz, İtidali İltizam edinizki Maksadınıza eresiniz, “ dedi der,
SEFERİLİK MESAFESİ METEALİBUL ALİYE HADİS No 652
Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
" Tam bir Gündüzlük ( Yayan yol yürüme ) Mesafeye, Seferilik Mesafe hesabına ulaşmadıkça,
Seferilik sayarak, Namazı kısaltmayınız, ( yani Dört Rekatlı Farz Namazları, İki Rekata indirmeyiniz )” dedi der,
SEFERİLİK MESAFESİ MÜSLİM MUHTASARI HADİS No 592
Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Yayan yol yürüme ile Tam bir Gündüzlük yol Mesafesinde bir yere gitmek için yola çıktığında,
Üç fersah ( yani 17 Km) yol gittikten sonra, Dört Rekatlı Farz Namazları İki Rekat olarak kılardı, “der,
SEFERİLİK MESAFESİ MÜSLİM MUHTASARI HADİS No 591
Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
Medineden yolculuğa çıkmazdan önce, Öğlen Namazının Farzını, Dört Rekat olarak kıldı, Yolculuğuna çıktı,
İkindi Namazının Farzını, Medineden 7 Mil ( yani 11 Km) uzakta olan, Zul Huleyfeye geldiğinde,
İkindi Farzını İki Rekat olarak kıldı, “ der,
SEFERİLİK MESAFESİ YUNUS SURESİ AYET 22
“ Sizi ( Arza, Dünyaya Yerçekimi ile bağlayan, Savrulmadan,) Karada ve Denizde yürüten Allah Zül Celaldir, der
SEFERİLİK MESAFESİ RUM SURESİ AYET 29
“ Allah Zül Celal Güneşi ve Ayı Emrine Boyun eğdirmiştir,
Allah Zül Celal Geceyi Gündüze Sokuyor, Gündüzü Geceye Sokuyor,
Her biri Belirli bir Süreye kadar akıp gidiyor, gelip geçiyor, Görmüyormusun, Gördüğünü düşünmüyormusun, ?
Allah Zül Celal yaptıklarınızdan Haberdardır, ”der,
SEFERİLİK MESAFESİ İSRA SURESİ AYET 12
“ Yılların Sayısını, Gecenizin ve Gündüzünüzün vaktini hesablayasınız diye,
Gecenin Karanlığını silip, Çevrenizi aydınlatan Gündüzün aydınlığını, Gece ve Gündüz Süresini bir Delil kıldık,” der
SEFERİLİK MESAFESİ CASİYE SURESİ AYET 5
“ Gece ile Gündüz Süresinin değişmesinde, Aklı selim ile, düşünenler için bilgiler, ilimler vardır,” der,
SEFERİLİK MESAFESİ MÜMİNUN SURESİ AYET 80
“ Gece ve Gündüz ( Süresinin ) değişmesi Onun, Allah Zül Celalin Eseridir, Hala Aklınızı Kullanmazmısınız” der,
SEFERİLİK MESAFESİ CAMİUSSAGIR HADİS No 2283 ve 2322
Sahabeden Enes Bin Malik ve Ebu Said (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Zaman Zaman Kalplerinizi dinlendirin, “ Seyahat edinizki, Sıhhat bulasınız, “ dedi der,
Yani, Arar ara seyahat ederek, Kalbinizi Dinlendiriniz, Sık Aralıklarla Yürüyüş yaparak Zihninizi Dinlendirinizki
Sıhhat bulasınız,der
SEFERİLİK MESAFESİ HAÇ SURESİ AYET 27 ve 29
“ İnsanlar, Müslümanlar için, Kabe de Haç yapmayı ilan et, Hac Yapmaya çağır,
Yakından, Uzaktan, Yaya veya Bineklerle, Vasıtalarla, Haccetmek için Kağbeye gelsinler,
Kağbeyi Hac için Tavaf, Semah etsinler, Maddi ve Manevi Kirlerinden arınsınlar, “ der
SEFERİLİK MESAFESİ MÜSLİM HADİS No 1340
“ Genç bir Kadının, Yanında Kocası yoksa, Dedesi, Babası, Kayın Babası, Amcası, Dayısı, Erkek Kardeşi,
Oğlu, Süt Oğlu, Damadı, Erkek olan Öz Yeğeni, Erkek Torunu gibi biri olmadan,
Nikahı Yasak olan, Birinci derece Erkek Akrabasından biri olmadan,
Bir Kadının, ( Haç İbadeti için dahi olsa ) Üç Günlük veya daha fazla bir yolculuğa çıkması Helal Olmaz,” dedi der,
Allah Rasulunun ifadesine göre “ Tam bir Gündüzlük Yayan yol ” demek,
Güneşin Doğuşundan Batışına kadar geçen sürede yürünen Yayan yol mesafesi demektir,
Bir Saatlik Yayan Yol yürüme Mesafesi, 6 Km dir,
Allah Rasulunun “ Tam bir Gündüzlük ( Yayan yol yürüme Mesafesi,) Seferilik Mesafesi ifadesine göre,
Aralık ve Ocak, Aylarında,
Tam Bir Gündüz, Ortalama 10 Saat olup, X Bir Saatlik Yayan Yol, 6 Km = Seferilik Mesafeniz 60 Km dir,
Kasım ve Şubat, Aylarında,
Tam Bir Gündüz, Ortalama 11 Saat olup, X Bir Saatlik Yayan Yol, 6 Km = Seferilik Mesafeniz 66 Km dir,
Ekim ve Mart Aylarında,
Tam Bir Gündüz, Ortalama 12 Saat olup, X Bir Saatlik Yayan Yol, 6 Km = Seferilik Mesafeniz 72 Km dir,
Eylül ve Nisan, Aylarında,
Tam Bir Gündüz, Ortalama 13 Saat olup, X Bir Saatlik Yayan Yol, 6 Km = Seferilik Mesafeniz 78 Km dir,
Ağustos ve Mayıs Aylarında,
Tam bir Gündüz, Ortalama 14 Saat olup, X Bir Saatlik Yayan Yol, 6 Km = Seferilik Mesafeniz 84 Km dir,
Temmuz ve Haziran Aylarında,
Tam bir Gündüz, Ortalama 15 Saat olup, X Bir Saatlik Yayan Yol, 6 Km = Seferilik Mesafeniz 90 Km dir,
Hangi ayda olduğunuza ve Gideceğiniz yer mesafesine göre Seferi olur yada olamazsınız,
Şehrinize yakın mesafedeki yerler, Aylardaki Gündüz kısalığı ve uzunluğuna göre değişiklik gösterir,
Gündüzlerin kısalığına veya uzunluğuna göre, Sefere çıkış yerinizden, 60 Km ile 90 Km arasındaki bir yere,
Kışın giderken Seferi olursunuz, Lakin Gündüzlerin uzunluğuna göre Yazın gittiğinizde Seferi olamazsınız,
Tam bir Gündüzlük yayan yol Mesafesi kadar bir yolculuğa çıkmadıkca, Seferi olamazsınız,
Seferilik Mesafesi, Bugün İlmihallerimizde Sadece 90 Km olarak geçmektedir, Nedenini bilmiyorum,
Seferiliğiniz, Mülkiyet şartı olmaksızın, Genelde yerleşik olduğunuz, Genelde ikamet ettiğiniz yerden veya
İş yerinizden, Yani Sefere başlangıç yerinizden, Seferilik Mesafesi kadar Mesafeye, Sefere çıkışınızla başlar,
Seferi olmanızda, yola çıkışınızla başlar,
Evinizden İş yerinize giderken sefere çıkma gibi bir niyetiniz olmadığı hale, İş yerinize gittiğinizde,
O gün Seferilik Mesafeniz kadar Sefere çıkma durumunuz olduğunda,
Sefere başlangıç yeriniz, Eviniz değil İş yerinizdir,
Yayan Yol yürüyerek yolculuk yapma zahmetine göre, bugünkü araçlarla, oturduğun yerde hiç yorulmadan
Yorgunluk zahmetine girmeden, çok çok daha fazla yol gidilebilmesine rağmen, Seferilik Mesafeniz,
Allah Rasulunun İfadesine göre Aynı Mesafedir, değişmez,
Allah Zül Celal Ayetlerinde, Allah Rasulu, Sözleri Hadislerinde, Sünnetinde,
Seferilikteki Dört Rakatlı Farz Namazların, İki Rekat kılınmasının, Allah Zül Celalin bir Hediyesi olduğunu ve geri
çeviremeyeceğinizi, yani Dört Rekat kılamayacağınızı söylediği halde,
“ Hanefi Mezhebine göre İki kılınması şarttır, Şafi ve diğer mezheplere göre Dört Rekat kılabilirsiniz” diyerek,
İmam Şafiye yapıştırma yaparlar, Kendi Fetvalarını Mezheplere yamarlar,
İslam Dinini, Allah Zül Celalin ve Rasulunun Dini değilde, Mezhep Dini yaparlar, İslam Dinini Tahrip ederler,
Pek Yüksekten atan Din İşleri Yüksek Kurulu üyesi dr. mustafa kayapınarmış,
SEFERİLİKTE CEMAATLE NAMAZ ALİ İMRAN SURESİ AYET 43
“ Cemaatle Namazda, Rabbin Allah Zül Celale Rükü Edenle beraber Gönülden Samimi olarak Rükü et,
ve Rüküdan sonra Rabbin Allah Zül Celale, Gönülden Samimi olarak, İtaatle Secde Edenle, Secde et,
Namazı bitirirken, Selam verenle beraber Selam ver,” der,
SEFERİLİKTE CEMAATLE NAMAZ BAKARA SURESİ AYET 43
“ Rasulumun size gösterdiği gibi Namazlarınızı Dosdoğru Kılın,
( Cemaatle) Rükü edenlerle birlikte Rükü edin, Siz Namazınızı Hakkıyla Kılmaya bakın,
Rasulumun size gösterdiği gibi Zekatınızıda Dosdoğru hesablayın ve verin,” der,
SEFERİLİKTE CEMAATLE NAMAZ EBU DAVUD HADİS No 624
Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Mukım Bir İmamın arkasında Cemaatle Namaza duranın,
İmam Selam verip İmametini bitirmeden önce Cemaatin veya Cemaatten birinin
Kendi başına Namazdan çıkmasını Nehyetmiş Yasakladı,” der,
SEFERİLİKTE CEMAATLE NAMAZ MÜSLİM HADİS No 7- ( 688)
Sahabeden Katade (ra) anlatıyor, İbni Abbas (ra) ya, Seferi olarak Mekkede bulunduğum zaman,
Şayet Namazımı, Bir İmamla, Cemaatle kılamazsam, nasıl kılacağım diye sordum,
İbni Abbas (ra) “ Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemin, Gösterdiği üzere İki Rekat olarak kıl, “ dedi der,
SEFERİLİKTE CEMAATLE NAMAZ EBU DAVUT HADİS No 1229
Sahabeden İmran Bin Husaym (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
Mekkenin Fethinden sonra, Mekkede 18 gün kaldı, Dört Rekatlı Farz Namazlarını, İkişer Rekat olarak kılardı,
Allah Rasulu Seferi halinde iken, İmam olup Mukım olan Mekkeli Sahabilerede Namaz kıldırırken,
Mukım olan Mekkeli Sahabilere “ Ey Mekkeliler, Ben Seferiyim, Sizler Mukımsiniz,
Ben, İkinci Rekatımın birinci Tahiyyatından sonra Selam vermemden sonra,
Sizler, Dört Rekatlı Namazlarınızı, Dört Rekata Tamamlayın, “ dedi der,
SEFERİLİKTE CEMAATLE NAMAZ HAC SURESİ AYET 67
“ Biz Her Ümmet için, O Ümmeti, Hidayete, Doğruluğa götüren, İnsanları Rabbine İman, İtaat ve İbadet etmeye
çağıran, Onunla Amel etmeleri ve çalışmaları için Bir Şeriat Tayin ettik, İman Edenlerin İbadetlerininde,
Amellerininde, Çalışmalarınında Hükümlerini Şeriatla belirledik, Size Tayin ettiğimiz Şeriatın Hükümleri
konusunda, Hiçbir Zaman Kendi fikirlerinizle olur yada olmaz diyerek çekişmeyiniz, Liza çıkarmayınız,
Şeriatın Hükümlerini yok saymayın yada kendinize göre değiştirmeye kalkmayın “ der,
Seferi olan biri, Mukım olan Cemaate, Dört Rekatlı Farz Namazlara İmam olduğunda,
Namaza başlamadan önce cemaate,“ Ben Seferiyim, Benim İkinci Rekattan sonraki Tahiyyatım, SonTahiyyatımdır,
Ben Sağa ve Sola Selam verdikten sonra, Siz Kıyama kalkıp kalan Rekatlarınızı tamamlayın” diyerek
Seferi olduğunu Mukım Cemaate bildirir, Cemaatte, İmam Sağa ve Sola Selam verdikten sonra
Cemaate Namaza, İmam Namaza durduktan sonra sonradan katılanın,
kalan Namaz rekatlarını tamamlaması gibi tamamlar,
Bu Hadislerin Hükmiyeti, Seferilik halinde iken, Dört Rekatlı Farz Namazların, İki Rekat olarak kılınacağıdır,
Seferi iken, Tek Başınıza Namaz kılacaksanız, Dört Rekatlı Namazları İki Rekat olarak kılacaksınız,
Seferilik halinde, Dört Rekatlı Namazlar, İki Rekat olduğunda, Kendisi Seferi olupta, Seferi olan Cemaate İmam olan,
Dört Rekatlı Namazları İki Rekat olarak kıldırır, Seferi olmayan Cemaate Namaz kıldırır gibi kıldıramaz,
Lakin, Seferi İmama Cemaat olan Mukım olanlar, Seferi İmam Birinci tahiyyatta Selam verip Namazını bitirdiğinde,
İkinci Tahiyyat için, Üçüncü Rekat Kıyamına kalkar, Dördüncü Rekatın Kıyamından sonra İkinci Tahiyyatına oturup
Dört rekatlık Namazını tamamlayarak Selam vereip Namazını tamamlar,
Seferi İmama Cemaat olduğunuzda, Namazı İki Rekat kılabilme keyfiyetiniz olmadığı gibi,
Seferi olanın, Mukım İmama Cemaat olduğunda İmam Namazdan çıkmadığı için, kendiside Namazdan çıkamaz ve
Mukım İmama Cemaat olduğundan Namazı Dört Rekat olarak kılmak zorundadır,
Ben Seferiyim diyerek, Mukım İmam haricen Namazı İki Rekat kılabilme keyfiyetide yoktur,
Seferi İmamın, Mukım Cemaate İmam olmasında, Namazı Dört Rekat kıldırabilme keyfiyetide yoktur,
Seferi Olan İmam, Seferi Olan Cemaatine Dört Rekatlı Namazları İki Rekat olarak kıldırabilir,
Seferi olan Bir İmamın arkasında, Mukım olarak Dört Rekatlı Namaza duran,
İmamın İkinci Rekatında Tahiyyatından sonra Selam verdikten sonra Namazını Dört Rekata tamamlar,
Yukarıdaki adis Kafa karışıklığı Hadisler kafa karışıklığı yapmasın,
Seferi olan biri, Bulunduğu yerdeki Mukım Olan Bir İmamın arkasında, Dört Rekatlı Farz Namazlardan
Birine durmuşsa, “ Ben Seferiyim, Namazı İki Rekat kılmam lazım diyerek” İmam Selam vermeden
Kendi başına Namazdan çıkamaz, İkinci Rekattan sonra İmamdan ayrılamaz,
O Namazını İmamla beraber Dört Rekat olarak kılar,
Seferi olan Ancak Mukım olan Bir İmamın arkasında O Vakit Namazı Mukım İmamla beraber Dört Rekat kılabilir,
Tek başınıza iken, yahud diğer seferilerle değil, Yani Seferi halde olan, Şayet Mukım Bir İmama Cemaat olmuşsa,
Namazını İmamla Beraber Dört Rekat kılar, Ben İki Rekatımı Kıldım diyerek,
İmam Selam vermeden, İkinci Rekattan sonra Namazdan çıkarsa, Namazı Sakıt olur, Kılmamış olur,
Cemaatle Namaz kılmak için, İmama Uyan, İmam, Son Tahiyyatından sonra Sağa ve Sola Selam verip,
İmamlığını bitirmeden, Eksik kalan Rekatlarını tamamlamak için İmamdan ayrılıp kıyama kalkamaz, Zira,
İmama uymuş olmak, Cemaatle Namazın Farzındandır, Olmazsa olmazındandır, İmama, İkinci veya Sonraki
Rekatlarda uyan biri, İmam Son Tahiyyatından sonra Sağa ve Sola Selam verip İmamlığını bitirmeden,
Son Tahiyyatta Eksik kalan Rekatlarını tamamlamaya kalkarsa, Namazıda, İtikadıda İfsad olur, Zira Bu Şekil,
Allah Rasulunun ifadesi ile, “ Hariciliktir, “ Selefiliktir, Ayrılıkcılık tır,
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,
MÜSLİM HADİS No 704
Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
Bir yere gitmesi, Sefere çıkması, Acil ve Zaruret halinde olduğu zaman,
Öğlen Namazını İkindi Namazının Vaktine kadar geciktirir, Tehir eder, İlk önce, Öğlen Namazını arkasından
İkindi Namazını Beraber kılar Cem ederdi, Akşam, Akşam Namazını Yatsı Namazı vaktine kadar tehir eder,
İlk önce Akşam Namazının arkasından Yatsı Namazını Beraber kılar Cem ederdi, “ der,
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,
MÜSLİM MUHTASARI HADİS No 607, 606, 608
Sahabeden Enes Bin Malik ve Abdullah İbni Ömer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Sefere, yolculuğa çıkmadan önce, Namaz vakti girmişse, Namazını kılıp Hayvanına binerdi,
Sefere, Yolculuğa çıkması acil olduğu durumlarda, Yolculuğa, Öğlen Namazı vakti girmeden önce çıktığında,
Öğlen Namazını, İkindi Namazı Vaktinin, İlk Vakti girinceye kadar tehir eder,
İkindi Namazının İlk Vaktinde, ilk önce Öğlen Namazını, arkasından İkindi Namazını peşpeşe kılardı,
Yolculuğa, Akşam Namazı vakti girmeden önce çıktığında,
Akşam Namazını, Yatsı Namazı Vakti girinceye kadar tehir eder,
ilk önce Akşam Namazını, arkasından Yatsı Namazını peşpeşe kılardı,
Öğlen ve İkindi Namazını, Akşam ve Yarsı Namazını vakitlerini Birleştirerek kılardı, “ der,
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,
RAMUZ EL HADİS HADİS No C2 S113 H3
Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Ümmetim üzerine korktuğumun en korkuncu, Namazın Vaktini geciktirmeleri veya
Namazını Vaktinden evvel, Namazın Vakti girmeden kılarak acele etmeleridir, “ dedi der,
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,
METEALİBUL ALİYE HADİS No 255
Sahabeden İbni Mesud (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Vakit Namazınızı kılmak için, ( Çok bariz bir zaruret durumu yoksa,)
Namaz vaktini, erkene veya Boş saatinize almayın, İş durumunuz için ertelemeyin, “ dedi der,
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,
İ.MÜNZİRİ HADİS No C1 S533 H30
Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Herkim, Zaruretsiz ve Özürsüz olarak, İki Vakit Namazı Birleştirirse, Allah Zül Celal Nazarındaki,
Büyük Günahlardan, Büyük Kusurlardan birini işlemiş yapmış olur, “ dedi der,
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,
CAMİUSSAGIR HADİS No 1148
Sahabeden Talk Bin Habib (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Kişinin, Namazını Vaktinde kılması, Vaktini geçirmemesi, Namazın Vaktine Riayet etmesi,
Ehlinden ve Malından kendisi için daha hayırlıdır,” dedi der,
SEFERİLİKTE veya ÇOK ZORUNLU HALLERDE NAMAZLARI CEM EDEBİLME NEDİR,
MÜSLİM HADİS No 1289
Sahabeden Ubeydullah Bin Abdullah (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemin,
Namaz Vakti girmeden ( Namazın Birinci Vakti girmeden) önce, O Vaktin Namazını kıldığını görmedim,” der,
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ RAMUZ EL HADİS No C2 S111 H 12
Sahabe Kadınlardan Ümmü Ferve (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Allah Zül Celale En Sevgili olan Namaz, Vaktinde ve Cemaatle Kılınan Namazdır, “ dedi der,
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ RAMUZ EL HADİS HADİS No C1 S16 H12
Sahabeden İbni Mesud (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Amellerin, İbadetlerin Allah Zül Celale en Sevimli olanı, Vaktinde Kılınan Namazdır,
Sonra Anaya ve Babaya iyilik yapmak Onları Hoşnud etmek, sonra da Allah yolunda Cihattır, “ dedi der,
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ METEALİBUL ALİYE HADİS No 262
Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Bir Namazın Vakti girdiğinde, Diğer Namazın Vakti çıkar,” dedi der,
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ ZÜBDETÜL BUHARİ HADİS No 908
Sahabeden Ebu Zer El Gıfari (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemin,
“ Her Nerede olursanız olun, Her Nerede Namaz Vakti Size erişince, Namaz vakti girince,
Namaz Vakti girdiğinde ve Orada Namazınızı Kılınız,” dedi der,
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ METEALİBUL ALİYE HADİS No 401
Sahabeden Muaz Bin Cebel (ra) anlatıyor, Ben, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Kim Allah'a iman ile kavuşmak istiyorsa, Beş Vakit Namazı, Ezanın okunduğu yerde kılsın,
bir Sünnetimi dahi terk ederseniz, muhakkak sapıtırsınız,” dedi der,
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ TAÇ TERCÜMESİ HADİS No C/1 H/351
Allah Rasulunun Damadı ve Ehli Beyti ve Dördüncü Halife Hz Ali (ra) anlatıyor,
Allallah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, “ Vakti girince, Vakit Namazını kılmayı geciktirmeyin,
Vefat ettiğinde Cenazeyi geciktirmeyin, Evlenmek isteyen Kocası ölmüş yada Boşanmakla Dul kalmış Kadınları,
Ergenlik çağını geçmeye gelmiş Kızları, Evlendirmeyi geciktirmeyin, “ dedi der,
NAMAZ VAKTİNİN HÜKMİYETİ MİŞKATÜL MEŞABİH HADİS No 286
Allah Rasulunun Damadı ve Üçüncü Halife Hz Osman (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Namaz Vakti gelip, O Namaz Vakti üzerinize Farz olduğunda, Kişinin Abdestini güzelce alması,
Namazını güzelce kılması, Büyük bir günah işlemedikce, daha önce işlemiş olduğu günahlarına Kefaret olur,
böyle devam etmek hali, Senenin Bütün günlerinde aynıdır,” dedi der,
Namazların Cem edilebilmesi, Birleştirilebilmesi Sanki Bu Zamanımızı anlatıyor,
Zira bir Yolculuğa çıktığınızda Yolculuk ettiğiniz araç Kaptanı Namaz vakitlerine riayet etmeden yol almaktadır,
Namaz vakitlerine göre Mola vermemektedir,
Sanki bu zamanımızın sıkıntına göre, Allah Rasulu Namazların Cem edilebilmesine Ruhsat vermiştir,
Lakin, Namazların Birleştirilebilmesi yine Namaz Vakitleri Hükmiyetine göredir,
Vakti girmemiş bir Namazı Vaktinden önce Kılabilmek değildir,
Namaz vakitleri arasında Kerahat vakti varsa Namazların Birleştirilmesi yapılamaz, Kerahat yoksa yapılabilir,
Vakit Birleştirmesi yaparkende, Birinci Vaktin Sonuna yaklaşıldığında, İkinci Vaktin Girmeye yaklaştığında
Birleştirme yapılabilir,
Yani Öğlen ve ikindi Namazı, Öğlen Namazının vakti çıkmaya geldiğinde,
İkindi Namazının vakti girmeye başladığında Birleştirilebilir,
Akşam ve Yatsı Namazı, Akşam Namazının vakti Çıkmaya geldiğinde,
Yatsı Namazının Vakti Girmeye başladığında birleştirilebilir,
Namaz vakitleri arasında Kerahat vakti bulunan,
Sabah ile Öğlen, İkindi ile Akşam Namazlarında Birleştirme yapılamaz,
SEFERİLİK SÜRESİ FETHUL BARİ HADİS No 1081
Sahabeden Enes Bin Malik (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Selemle beraber,
İkamet ettiğimiz Medineden Mekkeye Yolculuğa çıktık, Mekkede On Gün Kaldık, Biz Medineye dönene kadar
Allah Rasulu ile birlikte Mekkede Dört Rekatlı, Farz Namazlarımızı İkişer Rekat olarak kıldık,”dedi der,
SEFERİLİK SÜRESİ EBU DAVUT HADİS No 1230
Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem, İkamet ettiği Medineden
Mekkeye geldiğinde, Mekkede 17 gün kaldı, Dört Rekatlı Farz Namazları İki Rekat olarak kıldı, Ve Bize
“ Bir Kimse Gittiği yerde 17 Gün ve daha az kalırsa, Farz Namazları iki Rekat olarak kılar, daha çok kalacak
olursa ( sadece yol güzergahında seferidir, gideceği yere vardığında Mukim olur) Tam kılar, “ dedi der,
SEFERİLİK SÜRESİ FETHUL BARİ HADİS No 1080
Sahabeden İbni Abbas (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellemle birlikte bir yolculuğumuzda
Bir Yerde 19 Gün Kaldık, Bu Müddet içinde Namazlarımızı Kısaltarak kıldık,
Lakin Daha uzun süreli kaldığımız zamanlarda Namazlarımızı Tam olarak kılardık,”dedi der,
İmamı Azamın, İmam Ahmet Bin Hambelin, İmam Şafinin, İmam Malikin, Seferilik konusundaki İçtihadı
Şöyledir, “ Bir Kimse, Seferine çıkmazdan önce, Gittiği yerde, kaç gün kalacağını hesaplayıp,
kalacağı gün 19 gün ve daha azsa, Seferi olarak devam eder, Lakin 19 günden fazla ise,
Sadece Yol güzergahında seferidir, vardığı zaman Mukım olur der,
Kalacağı günü 19 gün veya daha az olarak hesaplayan ve Namazlarına Seferi olarak devam eden kimse,
19 ci günde işi bitmezse, yeniden kalacağı günü hesapladığında, 19 günden az olursa,
yine seferi olarak devam eder, yok fazla olursa, yahut belirsiz kalırsa, artık Mukım olur,
İlmihallerimizde Bugün, Seferilik Gün Sayısı 15 Gün olarak geçmektedir, Nedenini bilmiyorum,
SEFERİLİKTE ORUCA RUHSAT HÜKMİYETİ BAKARA SURESİ AYET 185 ve 184
“ İçinizden, Oruç Tutamayacak kadar Geçici olarak Hasta olanlar,
Yahut Oruç Tutarken Çok Zorlanacağınız, Zorlu, Meşakkatli bir Yolculukta, Seferde iken Tutamadığınız
Ramazan Oruçlarınızı, Ramazan ayından Sonraki Günlerde, Aylarda Kaza ediniz,
Zira Allah Zül Celal, Ramazan Ayı Orucu Sayınızı Tamamlamanızda, Size Zorluk dilemez, Size Kolalık Diler,”
“ Oruç tutamayacak şekildeki Hastalığınızda veya Meşakkatli bir Seferde, Zorlandığınız bir Yolculukta olursanız,
Yolculuğunuzda, tutamadığınız Ramazan Oruçları Sayısınca, Ramazan ayından sonraki aylarda,
Ramazan Orucunuzu tutup tamamlayın, Şayet bilirsenizki, Ramazan Orucunuzu Tutmanız
Sizin için daha hayırlı olandır,” der,
SEFERİLİKTE ORUCA RUHSAT HÜKMİYETİ METEALİBUL ALİYE HADİS No 955
Sahabeden İbni Ömer (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Ramazan ayında yolculuğa çıktı. Yolculuğunda bazı gün Oruç tuttu, bazen de tutmadı” der,
SEFERİLİKTE ORUCA RUHSAT HÜKMİYETİ BUHARİ HADİS No 921
Allah Rasulunun Hanımlarından ve Müminlerin Annesi Hz Âişe (ra) Anlatıyor, Hamza İbni Amir (ra)
Çok Oruc tutardı, Allah Rasulu Sallalahu Aleyhi ve Selleme, Seferde, Yolculukta Oruç tutayımmı diye sordu,
Allah Rasulu Cevaben, “ Dilersen Oruç Tutabilir, Dilersen Oruç tutmayabilirsin,“dedi der,
SEFERİLİKTE ORUCA RUHSAT HÜKMİYETİ RUDANİ HADİS No 3053
Sahabeden Nafi (ra) anlatıyor, Allah Rasulu Sallallahu Aleyhi ve Sellem,
“ Bir Hastalık, Bir Yolculuk veya Mücbir başka bir Sebeble, Ramazan Orucundan Tutamadıklarınızı,
Ramazandan sonraki Günlerde, Tutamadığınız Günler sayısınca ve Tıpkı Ramazanda imiş gibi Ara vermeden
Ardı ardına Tutup Kaza ediniz, “ dedi der,
MAİDE SURESİ AYET 3
“ Size Dininizi Tamamladım diyen “ Allahın, Dininde bir Eksiklikmi, Bir Fazlalıkmı var, ?
RAAD SURESİ AYET 33
“ Rasulum Onlara Sor, Allahın Bilmediği bir İbadetimi, Allaha öğretiyorsunuz ?
Yoksa Hiçbir Asliyeti olmayan Kendinizin uydurduğu Sözler söyleyip, Uydurduğunuz İbadetlerimi yapıyorsunuz ?
HUCCURAT SURESİ AYET 16
“ Rasulum Onlara Sor, Dindarlığı, Allahın Dinini, Allahamı öğretiyorsunuz ? “
TEVBE SURESİ AYET 65
“ Rasulum Onlara Sor, Allah ile, Allahın Her konudaki Ayetleri ile, Allahın Peygamberi ile, Alaymı ediyorsunuz ?
ZÜMER SURESİ AYET 7
“ Şüpheniz olmasınki, Allah Sizin İbadetinize Muhtaç değildir “ der,
Allah Zül Celalin, İnsan aklının ölçemeyeceği hassasiyette dahi, en ufak ibadetinize ihtiyacı yoktur,
Lakin biz İnsanların Allaha, Allahın Kuranı Kerim ayetlerinde bildirdiği ve Rasulunun gösterdiği şekilde
İbadet yapmaya ihtiyacımız vardır, Yukarıdaki Ayet ve Hadisler, Kuranı Kerim Ayetleri ve
İslam Dininin Peygamberi Hz. Ahmet, Mahmud, Muhammed, Mustafanın Sözleri, Hadisleri,
Sünnetleri Şeriat Kanunudur, Yazımın Başından Sonuna Kadar olan,
Bu Ayet ve Hadisler ŞERİATI TANIMLAMAKTADIR,
Şeriatın, İslam Dininine İmanınızın ve İbadetlerinin Hükümlerini ve Şekillerini
açıklayan, İslam Dininin Temel İbadetlerini ve Nasıl ve Ne zaman yapılacağını belirleyen
Açık ve net ve gayet anlaşılır ŞERİAT ın Maddi ve Manevi İman ve İbadet KANUNLARIDIR,
İslam Dinindeki, İbadetleri belirlemek, İbadetlere Şekil ve Zaman vermek yetkisi,
Sadece Dinin Sahibi olan Allaha ve Allah Rasulu olan Hz.Muhammede aittir
Başkasının yada başkalarının yetkisinde değildir,
İslam Dininde ; Şahsi ve Toplumca yapılacak İbadetlerin şeklini ve zamanını,
Ancak ve Ancak İslam Dininin asli kaynağı Kuranı Kerim Ayetleri ve
İslam Dininin Peygamberi Hz. Muhammedin Hadisleri belirler, başkası yada başkaları değil,
Din Kurallarını kendine uyduranlar veya kısıtlayanlar veya yasaklayanlar veya başkaları değil,
İslam Dinindeki Sosyal Yaşamı ve İbadetleri ve İbadet Şekillerini ve Zamanlarını,
en ince ayrıntısına ve sizin aklınıza ve hayalinize gelmeyecek kadar kolaylaştırmasına kadar :
İslam Dininin Asli Kaynağı olan, Kuranı Kerim Ayetleri ve İslam Dininin Peygamberi Hz.Muhammedin Hadisleri
belirler, Din Kurallarını kendine uyduranlar veya kısıtlayanlar veya yasaklayanlar veya başkaları değil,
İslam Dinindeki İbadetlere şekil ve zaman belirlemek veya Bir ibadet biçimini kaldırmak veya yok saymak
veya değiştirmek veya ertelemek, başkalarının yetkisinde değildir, başkası İbadet belirleyemez, kaldıramaz,
yok sayamaz, veya Çağdışı bir şey diyerek hakaret edemez, Bu İbadetlerde başkalarını hiç ilgilendirmez.
Kuranı Kerim Ayetleri ve Hz.Muhammedin Hadisleri, İslam Dininin İbadet şekillerini ve Zamanlarını,
En ince ayrıntısına ve Sizin aklınıza ve hayalinize dahi gelemeyecek kadar kolaylaştırmasına kadar,
açık, net ve kesin olarak belirlemiştir. İslam Dinine İman edeceksen, İslam Dinine göre İbadet edeceksen,
bunlara göre yapacaksınız, Öğrenme ve Öğretme kaynağımız,
İslam Dininin asli kaynağı Kuranı Kerim ve İslam Dininin Peygamberi Hz.Muhammedin Hadisleridir.
Ayet ve Hadis kaynağı dışındaki İbadet şekillerinin ve zamanlarının veya söylemlerinin,
Rituellerinin İslam Dini ile en ufak bir alakası yoktur.
İslam Dinine girişin İman etmiş olmanın şekil ve şartları,
İmanın ve İbadetlerin Ne zaman ve Ne Şekilde olabileceği,
Namazın Ne olduğu ve Namaz vakitlerinin ne olduğu ve Ne şekilde Farz kılındığı,
Orucun Hangi ayda ve Ne şekilde Farz kılındığı,
Zekatın Nasıl ve Ne şekilde Farz kılındığı, Haçcın Hangi ayda ve Ne şekilde Farz kılındığı,
Kuranı Kerimde ve Allah Rasulunun Hadislerinde, Vakitleri Allah tarafından Ayetler ile Kesin olarak bildirilmiştir,
Namaza başlama ve Namaz İbadetinin Kılınış şekli, Rekat Sayısı, Namazda okunacak,
Namaz Dualarının sıralanması, Nerelerde ve Ne şekilde Namaz kılınabileceği,
Oruca başlama ve Oruç İbadetinin şekli, Zekatın Nasıl hesaplanacağı ve nasıl verileceği şekli,
Haç İbadetine başlama ve Haç İbadetinin şekli,
Bizzat Allah Rasulu tarafından Bizlere gösterilmiş ve Hadislerinde Sözlerinde Kayıt altına almıştır,
Temel Şartların hiç birinde, Başkalarının başka biçimlerde düzenleme yapmasına Müsaade, İzin verilmemiştir,
Ben Müslümanım diyeni, Sadece ve Sadece Allahın Kitabı Kuranı Kerimdeki Ayetlerindeki ve
Rasulunun Sözleri Hadislerindeki, Sünnetlerindeki İfadeler bağlar,
Allah Rasulunun Hiçbir Sözü ve Sünneti, Kuranı Kerim Ayetleri hilafına değildir ve olmaz,
Şayet Ayetlere Hilaf bir Söz yada Fiil Hadis ve Sünnet olarak veriliyorsa, Bu ne Hadis Nede Sünnettir,
Tamamen Ruhbanlık Hurafesi ve Saltanatı içinde bir Uydurmadır, Ruhban Hurafeleri olan,
Ayet ve Hadislerin hilafına herhangi bir söz yada ifade, Ben Müslümanım diyeni bağlamaz,
Ruhbanlık yapan Din Adamları ve Prof Bozuntuları, İslam Dinine, Dinde olmayan şeyleri ekliyor,
İslam Dininde Asıl olan İbadetlerine, Yoktur diyerek çıkarıp Hakaret ediyorsunuz ?
bu Yetkiyi nereden alıyorsunuz ? Allahın Dinini, Allaha ve Rasulunemi öğretiyorsunuz ?
Yukarıdaki Ayet ve Hadisler, Kuranı Kerim Ayetleri ve İslam Dininin Peygamberi
Hz. Ahmet, Mahmud, Muhammed, Mustafanın Sözleri, Hadisleri, Sünnetleri Şeriat Kanunudur,
Yazımın Başından Sonuna Kadar olan, Bu Ayet ve Hadisler ŞERİATI TANIMLAMAKTADIR,
Yukarıdaki Ayet ve Hadisler, İslam Dinine, İmanınızın ve İbadetlerinin Hükümlerini ve Şekillerini açıklayan,
İmanınızın ve İbadetlerinizin nasıl olması gerektiğini açık ve net bir şekilde bildiren,
İslam Dininin Temel İbadetlerini ve Nasıl ve Ne zaman yapılacağını belirleyen,
Gayet Açık ve net ve anlaşılır olarak, Şeriatın Maddi ve Manevi İbadet Kanunlarıdır,
Hesap Gününde, Mahşerde karşılaşacağınız, Sorulacak olan Hesap budur,
İslam Dininde İman ve İbadet, yapılıp geçilen bir memuriyet değildir,
İslam Dini : Herkesin kendi vicdanına göre kendine uydurduğu ve Vicdanlara hapsedilen bir Din değildir,
İslam Dininin hiçbir hükmü, Accık ucundan tutulacak bir oyuncak değildir,
İslam Dinine İman Etmek ve İslam Dininin İbadetlerini yerine getirebilmek konusunda bu Kadar hassas,
açık ve net, Ayet ve Hadislere rağmen, başkaca ifadelerle, Falanca söyledi, filanca yaptı, Ben yaptım oldu,
Mantığıyla devam ederek, Müslüman olduğunuzu, İbadetlerinizin kabul edildiğini,
başkalarına yada bana, ispat etmeye çalışarak kendinizi kandırmayın,
Sizin Müslüman olduğunuza dair, İmanınızı kabul edecek olan, İbadetlerinizi kabul edecek olan,
başkası yada ben değilim, Müslüman olduğunuzu, yani İslam Dinine İmanınızı ve İbadetlerinizi,
Cenabı Hak olan Allah Zül Celale ve Habibi ve Peygamberi Hz Muhammed Aleyhisselama
kabul ettirmekle yükümlüsünüz.
ŞERİAT, SADECE DİNİ İBADETLER İÇİN DEĞİL,
İNSAN TOPLULUKLARI İÇİN YÖNETİM, SOSYAL HUKUK ve SOSYAL ADALET SİSTEMİDİR,
1983 İstanbul Eyüp İmam Hatip Lisesi Mezunu
1987 Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Mezunu
İslam Mektebi Öğrencisi
S.M.Müşavir a.k
Eleştirinizi ve Müzakerenizi Site İletişim Butonundan Mail yazın,
GAZİANTEP / TURKEY